Ordförande har ordet

Det börjar nalkas vår och det innebär att det snart är dags för Årsstämma. I år planerar vi att utföra denna stämma digitalt och tittar just nu på lösningar för detta. Kallelse med instruktioner kommer att komma i god tid.

Avtalet för föreningens ekonomiska förvaltning har sedan ombildningen löpt på. Styrelsen ansåg att det var dags att nu se över alternativen som finns och har därför sagt upp avtalet med RB/Simpleko. Avtalets sista dag blir 31 maj och vi kommer återkomma med vem som blir vår nya avtalspart. Detta innebär att månadsavierna för juni och framåt kommer ombesörjas av någon annan leverantör.

Vi har på senaste fått en del klagomål på nedskräpningen och städningen i fastigheten. Vi har därför valt att byta städbolag och hoppas på att det blir bättre. Däremot har alla som bor i vår fastighet ett eget ansvar över sina egna sopor. Det är strängt förbjudet att ställa ut sopor i trapphus, källargångar, garage, loftgångar etc. Hushållssopor ska slängas i sopnedkasten och övriga sopor ansvarar man själv för att lämna på en återvinningscentral. Vårt städbolag kommer inte plocka bort dessa sopor. Tänk på att dessa sopor utgör brandrisk.

I enlighet med fastighetsägaransvaret har styrelsen anlitat en brandkonsult som ska hjälpa föreningen säkerställa att vi följer samtliga föreskrifter enligt systematiska brandskyddsarbetet.

Väl mött!
Jennyfer

Publicerat i Aktuellt | Kommentarer inaktiverade för Ordförande har ordet

UPPROP FRÅN VALBEREDNINGEN

Årsstämman närmar sig, och då är det dags att välja styrelseledamöter.

För att en bostadsrättsförening ska fungera väl krävs ett helhetstänkande. Det är mycket kring en fastighet som ska förvaltas – allt från ekonomi och teknik till fastighetsservice. Att ha en välskött bostadsrättsförening bevarar fastighetens värde. Föreningen kan köpa de flesta tjänster man behöver, men ju mera som kan utföras av föreningens medlemmar gör att månadsavgiften kan hållas nere.

Har Du själv några kunskaper Du kan bidra med i föreningen (eller vet du någon granne), hör av dig till någon av oss i valberedningen. Med anledning av Corona-läget försöker vi att undvika personliga möten. Du kan kontakta oss via mail, SMS eller telefon. Vi vill ha dina synpunkter senast 28 februari.

Valberedningen:
Karl Rydling Industrivägen 28, tel. 070-2366786, karl.rydling@gmail.com David Grepo, Kvarnvägen 1, tel. 070-7123790, d.grepo@bredband.net Dragana Ilic, Centralvägen 5, tel. 076-0236934, gaga66@hotmail.com

Publicerat i Aktuellt | Kommentarer inaktiverade för UPPROP FRÅN VALBEREDNINGEN

Ordförande har ordet

Nytt år och nya restriktioner för att hindra smittan från att sprida sig. Styrelsen kommer med detta ställa in kommande medlemsträffar på obestämd tid. För att komma i kontakt med oss går det alltid att maila på info@brfkorpkulla1.se.

Vårt arbete pågår för fullt med att planera inför kommande stämma och arbeten som ska genomföras i våra fastigheter. Närmast i tiden ska vi genomföra en översyn av vårt brandskydd som är en del av fastighetsägaransvaret.

Tänk på att inga möbler eller sopor/skräp får ställas ut utanför era bostäder i trapphusen eller våningsplanen i enlighet med föreningens ordningsregler. Detta påverkar både brandskydd, framkomlighet för sjukvårdspersonal samt vid städning.

För att alla ska trivas finns det ordningsregler som alla ska följa, dessa regler samt föreningens stadgar gäller för alla. Där finns information om vad som gäller beträffande störningar, renoveringar samt ordning och reda.

Ta väl hand om er, varandra och våra fastigheter.

Vänligen Jennyfer

Länkar
Här finner du ordningsreglerna.
Här finner du stadgarna.

Publicerat i Aktuellt | Kommentarer inaktiverade för Ordförande har ordet

Hissar

Föreningens har ett nytt serviceavtal gällande våra hissar med S:t Eriks Hiss.

Vid fel på hissarna ringer ni direkt till dom på tel. 08-522 258 00.

Publicerat i Aktuellt | Kommentarer inaktiverade för Hissar